söndag 10 oktober 2010

Köp: Hennes & Mauritz

Vid dippen i måndags passade jag på att klippa till på några H&M.
Aktien fick oförtjänt mycket stryk i och med rapporten och jag såg ett gyllene tillfälle att gå in.
Totalt köpte jag 25 aktier à 239.20kr. Tanken är att då nästa tillfälle ges dubbla innehavet.

Stopp loss kommer att följa på ett avstånd av 31,48kr och min nöjdkurs (där jag snävar till SL) blir vid 302kr.

I och med detta inköp är jag uppe på 53,8% aktier - fortfarande ca 20.000kr kvar att innan jag är fullinvesterad.

TTFN
Markus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte HM fullvärderad i dag? Det känns som att ett P/E över 20 är svårt att motivera, trots bolagets kvalitet.

Bryggarn' sa...

Om man fångar HM på dippar tror jag sällan att man gör en dålig affär. Företaget fortsätter att växa så det knakar så långt framåt man kan se.
Men, det är min personliga analys :)

Anonym sa...

Kolla historiska PE tal för HM på börsfakta så kan du se när aktien garanterat varit övervärderad. PE 20 är ganska normalt. Tänk på att HM växer med 20% /år