måndag 25 oktober 2010

Exit: TeliaSonera

Dagens starka rapport från TeliaSonera skickade upp aktien över de 56.50 där min exitstrategi börjar. Det gör att jag kommer snäva till den glidande stop loss som följer aktien mot skyarna :)

Hittills har stop loss följt på ett avstånd av 6,00kr men kommer efter idag att följa på 3 kronors avstånd istället. Jag säljer alltså inte, utan snävar bara till spelutrymmet då jag redan är 12kr plus på aktien (dubbla risken). Allt enligt min placeringsstrategi.

Jag tycker att detta är sunt då jag redan för en månad sedan berättade att jag tycker att företagets värdering känns ansträngd.
Den här delen av innehavet får dock gärna fortsätta sin resa uppåt - jag åker med!

Vi får se när 3kr dippen som utlöser stop loss kommer.

TTFN
Markus

Inga kommentarer: