onsdag 15 september 2010

Sälj: TeliaSonera

Idag har jag manuellt sålt av närmare halva mitt innehav i TeliaSonera efter en uppgång på ca 38%. Aktien handlas nära sitt årshögsta och jag tror inte att det finns så mycket mer potential för stigande kurser just nu varken i TeliaSonera specifikt eller börsen generellt.
Att jag behåller ca halva beror på att det är ett stabilt företag som jag gärna ser i min långsiktiga portfölj, men efter att jag utökade mitt innehav i våras är aktien en för stor del av portföljen.
Nu har innehavet minskat till att vara i storlek med Investor och Industrivärden vilket känns mer rimligt.

De aktier jag sålt köpte jag för 38.80 kr stycket den 3:e april 2009 och nu sålde jag dem för 53.80kr. Total vinst efter courtage 2202kr eller 37.8%.

TTFN
Markus

2 kommentarer:

Diversifierad sa...

Jag antar att du vet att du måste räkna med snittkursen för alla dina inköp när du väl deklarerar dina affärer? Sen kan man alltid räkna på andra sätt när man räknar själv. ;)

Bryggarn' sa...

Det stämmer, men mitt andra inköp gjordes från kapitalförsäkring, så det är väl separerade innehav och det andra kommer inte påverka skatten :)