torsdag 7 augusti 2008

Framflyttade stop-lossar

Jag har varit i skärgården två dagar. Jag och min fästmö har hälsat på några goda vänner och njutit av den underbara Östkusten. Trots att vädret lämnade lite att önska hade vi en fantastiskt dag och kväll med god mat och trevligt sällskap.
I morse plockade vi upp nät som de lagt och fick till och med en Torsk i det, vilket borde visa på att torsken är på väg tillbaka. Vi får hoppas.
Jag vet inte gårdagens kurser, och de spelar egentligen inte någon roll, men jag förstår att det var glada miner på börsen även igår.
Igår delade AstraZeneca ut $0.55 (drygt 3kr), men det var så lite att jag inte backade stop-lossen för det. Jag har tänkt att backa stop-lossar i samband med utdelning så att man inte säljer på grund av stor utdelning.
Däremot var det två bolag som än idag (efter en något svagare utveckling) hade gått tillräckligt mycket uppåt för att jag ska höja stop-lossen. Båda dessa var även med sist.

  • Kungsleden höjs från 41,17 kr till 42,43 kr (Stängde på 48.50)
  • NCC B höjs från 76,29 kr till 79.56 kr (Stängde på 89.50)

Imorgon ska vi till västkusten och hälsa på min syster och hennes sambo samt min nyfödde (1 mån gammal) systerson. Jag längtar massor efter dem allihopa och speciellt efter min systerson som jag inte hunnit träffa ännu. Det ska bli härligt.
Det blir alltså inte mycket bloggande närmaste dagarna.

Vi hörs sen :-)
TTFN
Markus



Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: