torsdag 28 augusti 2008

Köp: Industrivärden

Ytterligare en försenad redovisning av ett köp daterat till den 11/8.

Efter att ha läst Cristoffer Stockmans inlägg om utdelningar från investmentbolag började jag fundera på om det inte borde finnas ett Investmentbolag i min portfölj.
Efter att ha gått igenom innehaven hos Investor och Industrivärden tycker jag att det är Industrivärden som är det som lockar mest. Visst får jag överlappning i SSAB, men SHB, Sandvik, SCA, Volvo och Ericsson är alla bolag som jag känner förtroende för.
Från Investor får jag överlappning på både SEB och AstraZeneca.

För tillfället handlas även investmentbolag med bra rabatt, jag försökte hitta hur mycket men misslyckades.

Egentligen kände jag av om man väljer mellan Investor och Industrivärden så väljer man mellan två stora fina investmentbolag och det spelar inte någon större roll vilken av dem man väljer. Man kan ta det som vars innehav går bäst in i portföljen.

Jag får bekänna att jag inte riktigt gjorde hela läxan innan jag handlade dessa aktier, ett minus i protokollet.

Hur som helst nu är jag ägare av en bunt Industrivärden C som jag köpte in för 83kr/st.

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: