onsdag 27 augusti 2008

Sparande Augusti

Den här månaden är det inget som förändrar något varken i inkomster eller utgifter. Det gör att mitt sparande blir ganska precis på målet. De 6648kr som jag sparar den här månaden tänker jag fördela såhär:

1000kr Likvider
1000kr SEB Cancerfond
500kr SEB Österupa (handlas billigt nu)
500kr SEB Choice Emerging Marketsfond
3648kr Läggs till kapitalet att köpa aktier för.

Anledningen till att jag köper mer fonder är att jag måste göra det för att upprätthålla balansen om att alltid ha 20% aktiefonder som jag ska ha enligt min strategi.

Förutom de 6648kr som redovisas här sparar jag även 1000kr i min IPS. Detta sparande syns inte här på bloggen vilket är lite frustrerande. Jag sparar ju faktiskt 1000kr mer varje månad än vad jag redovisar för här. Stundtals har jag övervägt att inte pensionsspara de pengarna, men jag tycker ändå att det känns bra med ett gediget pensionssparande.

Som ni ser köper jag fortfarande SEB Cancerfond, det beror på att jag fortfarande inte har fått för mig att börja röka igen. Inte ens semester och bröllop kunde ändra på det. Jag är fortfarande väldigt röksugen stundtals, men jag har ändå inte rökt ett bloss. Så kommer det att förbli. Det blir ju faktiskt längre och längre mellan sug-attackerna. Idag är det 7 månader och 15 dagar sedan jag tog sista blosset efter att ha rökt nästan dagligen i 15 år och 2 månader. Det ni :)
Pengarna jag sparat på att inte röka är nu värda 6472kr

Det var sparandet för augusti det.

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: