lördag 10 april 2010

Exit: Hennes & Mauritz

I förrgår nådde aktien för HM den kurs på 491kr som triggar min exit-strategi. Anledningen till den starka uppgången är en stark kvartalsrapport som fick analytikerna att kasta köprekommendationer efter aktien.

Mitt innehav i HM köptes in på en ganska volatil marknad och stop loss har haft ett spelrum på drygt 90kr per aktie (ca 30% på inköpskursen). Detta kommer nu snävas till till 45,35kr/aktie. Fortfarande nästan 10% spelrum på nuvarande kurs alltså.
Utvecklingen för mitt innehav hittills är från 310kr till 490kr och jag hoppas givetvis att aktien fortsätter uppåt. Nu har jag dock säkrat en del av vinsten.

TTFN
Markus

6 kommentarer:

Stefan sa...

Tack för en bra blogg, jag är imponerad av din strategi, den verkar väldigt välutvecklad och minskar risken!

Bryggarn' sa...

Tack för de vänliga orden, Stefan! Jag är själv väldigt bekväm med strategin, men den är under konstant utvärdering :)
/Markus

Anonym sa...

Hej!

Vad tyckte du om Smallcap boken?

/ Oskar

Bryggarn' sa...

Hallå Oskar:
Den är helt ok, men jag hade nog hoppats på lite med fundamental substans i den. Det mesta handlar om TA och hur kurserna kan förväntas röra sig efter events snarare än hur man värderar ett litet företag.

Anonym sa...

Varför sålde du innan utdelningen???

Bryggarn' sa...

Hallå Anonym: Jag har inte sålt, bara gått in i exit-fasen.
Läs mer om detta i min placeringsstrategi.