lördag 24 april 2010

Sparande April

Trots en lite mindre lön än vanligt lyckas jag även i april hålla mig till budget och sparar därmed 8500kr.
Hittills i år har jag nu sparat ihop 71.500kr - snart halvvägs!

Den här månadens sparande kommer fördelas enligt:
4250kr - Amortering, tills vidare hos Akelius spar
1080kr - Sluta-röka-pengar, placeras i Swedbank Robur Indexfond Europa
3170kr - I köpa aktier-potten.

För tillfället har jag ca 55% aktier och behöver därmed köpa till lite.
Om jag hinner ska jag göra en analys under morgondagen för att kanske köpa nästa vecka.
Vi får se.

Mina sluta röka pengar är nu värda 27.085kr, pengar jag annars hade rökt upp.
Skönt att slipa det!

TTFN
Markus

4 kommentarer:

Alex sa...

Roligt att följa din blogg :) Får man fråga vad du arbetar med?

Bryggarn' sa...

Hej Alex!
Kul att du gillar att hänga med på min resa :)
Jag vill inte berätta i detalj vad jag arbetar med, men jag är linjechef inom IT-sektorn. Hoppas det räcker för att stilla din nyfikenhet något.
/Markus

Anonym sa...

Grymt jobbat! 28k är en hel del att röka upp.

Bryggarn' sa...

Anonym: Tackar :)