torsdag 30 december 2010

Testar hitta kursvinnare

God Jul och god fortsättning kära läsare! Hoppas att ni har haft en lika bra jul som jag har haft!


Jag har vid ett par tillfället testkört Aktiespararnas hitta kursvinnare och har nu bestämt mig för att under 2011 köpa licens för att verkligen kunna utnyttja programvaran.
Än vet jag inte riktigt hur mycket nytta jag kommer ha av programmet, men några av finesserna tycker jag har potential att bli väldigt användbara!
Med risk för att kasta 595kr i sjön trycker jag idag på köpknappen :)
Jag återkommer med vad jag tycker om programmet när jag fått lite vana att använda det!

TTFN
Markus

P.s. Om du har likvida medel i din kapitalförsäkring är bör du under dagen flytta ut dem så att du slipper betala skatt på dem! D.s.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Har själv velat testa programmet och ser fram emot din slutsats.

Anonym sa...

Hej,

vad menar du med att flytta kapitalet? Du kommer ju ändå att få skatta om du tar ut pengarna ur din kapitalförsäkring via sk återköp

Bryggarn' sa...

Mike; Jag återkommer :)
Anonym: Skatten i en KF bestäms av totala beloppet den 1:e Januari. Tömmer du på kontanter sparar du den procenten skatt du annars hade fått betalt. (Se t.ex. artikel hos GP.)

Anonym sa...

Hej!
Jag fick Hitta kursvinnare i julklapp. Det ska bli jätteroligt att höra dina synpunkter på programmet.

/ Anette

Bryggarn' sa...

Anette: Vilken bra julklapp :) Jag återkommer när jag använt programmet lite mer. Du får gärna dela med dig av dina synpunkter här också :)
//Markus