söndag 28 november 2010

Roburtåget 2010

I tisdags var jag åhörare när Roburtåget stannade till i Linköping.
Jag och min vän blev lite sena dit på grund av jobbet, men hann ändå få oss en riktigt god baguette och en mellanöl innan programmet började.
Det var så kallat snökaos (allt över 5cm snö på samma dygn räknas som snökaos söder om Gävle) och de bussar som kom från Mjölby och Motala var försenade - därav började också programmet lite senare än beräknat.

På programmet stod information om ansvarsfullt fondsparande, nulägesanalys, paneldebatt och mental styrketräning.

Innehållet var väldigt bra och talarna verkade väldigt initierade. Men ingen av talarna kunde mäta sig med Olof Röhlander som höll i avslutningen - vilken inspiratör!
Jag blir så fascinerad av människor som lyckas entusiasmera andra människor på ett sånt sätt som han gör. På de 45 minuter han framträdde hann han på ett både humoristiskt och underfundigt sätt motivera mig att fortsätta vara positiv, blicka framåt och ge järnet.

Ibland kan jag känna mig naiv och blåögd eftersom jag inte är så cynisk som många andra, men efter den här föreläsningen känner jag att det är det enda rätta!
Varför oroa sig för, eller försöka hitta brister i saker som verkar bra - kan de inte bara få vara bra tills dess att motsatsen bevisats?

Detta är dock något jag måste undertrycka när jag analyserar företag. Då gäller det att jag är nitisk, annars är jag snart pank! Detta är jag medveten om och det är något jag jobbar på :)

Summa summarum var kvällen väldigt lyckad och jag tänker fortsätta att gå på gratisevent, inte bara för tilltuggets skull :) Och min vän får jag också med mig fler gånger.

Tack Avanza, Robur och gänget!
TTFN
Markus

Inga kommentarer: