söndag 28 november 2010

Sparande November

Mitt sparande rullar på som det ska. Hittills i år har jag följt budgeten till punkt och pricka och med Novembers tillskott på 8.500kr har jag nu sparat 135.500kr.
Bara 8500kr kvar i december månad så har jag klarat mitt mål att spara 144.000 under 2010.
För tillfället håller jag på och filar på en budget inför nästa år, jag återkommer med ett nytt inlägg så snart den är klar.

Novembers 8.500kr fördelas enligt:
1080 i Sluta-röka-fonden
Övriga pengar läggs i kassan jag ska köpa aktier för. För tillfället finns det ca 17.200kr i den kassan. Just nu ser jag inte något bra företag att investera i, men letar lite då och då efter godbitar.

Jag har för övrigt köpt boken Investera som mästarna och läser den för tillfället med stort intresse. Hittills har jag läst om Buffet, Graham och Fisher - mycket intressant! Jag återkommer med en utförligare recension när jag läst hela boken.

Ha det bra i snörusket!
TTFN
Markus

Inga kommentarer: