fredag 28 november 2008

Nordnetkvällen 19/11

Jag började kika på filmen från Nordnetkvällen 19/11 igår.
Det började med att en väldigt nervös VD gick upp på scenen och orerade ett tag om Nordnets visioner framöver. Strax efter det klev Viktoria Thore (Marknadschef Nordnet) och Charlie Söderberg (Balansekonomi/Lyxfällan) upp på scenen. De var riktigt oslipade och inte vidare synkade.

När de äntligen var klara med introduktionen klev Arturo Arques (Produkt- och servicechef Nordnet) upp och började prata om en ny applikation Nordnet kommer lansera för att mäta hur riskbenägen man är inför PPM-sparandet.
Han inledde med att berätta om hur svåra förhållanden han växt upp i, vilket tog ner stämningen rejält, och fortsatte sedan i ett tonläge som om han höll tal på en begravning inför folk som var döende.
Efter ca 20 minuter avbröt han sig och sa "Jag märker att det blev en väldigt tryckt stämning här inne, det ska det inte vara, det ska vara skoj med pensionssparande" (i samma domedagsstämma).
Lagom där stängde jag av.

Under tiden hade alla som pratat haft presentationer på storbild vilka kamera-teamet inte ansåg tillförde något eftersom de fick med ca 10% av alla slides som visades.
Det här var nog bland det största fjaskon jag sett.
Jag är ledsen att säga det, men det snarare avskräckte än sporrade mig.
Arturo verkar var en härlig kille, men att entusiasmera och sälja in pensionssparande var inte hans grej.

Nä ni, kära läsare. Avanza-kvällen var betydligt bättre!

TTFN
Markus

1 kommentar:

mydyingride sa...

Det blir också roligare att ta ut pensionen om man har tyckt det var roligt att pensionsspara?

Mer katjing så att säga! ;)