måndag 8 december 2008

An offer i cannot resist

Jag har fått ett spännande erbjudande, dessvärre är det hemligt så jag kan inte berätta så mycket för er.

Vad jag kan säga är att det handlar om en investering av 200.000kr som löper över ca 4 år.
Eftersom jag inte har 200.000kr att lägga upp på ett bräde har jag bestämt mig för att låna upp delar av den summan. Målen för kommande år blir således att amortera så mycket som möjligt, mer om det när jag skriver om mina mål för 2009.
Jag kommer använda mina likvida medel, men inte sälja av varesig aktier eller fonder så lånet kommer vara på ca 175.000kr när det hela drar igång.

Jag antar att de flesta av er tänker: "Har han verkligen tänkt igenom detta?" och svaret är "Ja, det har jag". Mer kan jag liksom inte säga.

Hur som. Detta inlägg blir det enda jag skriver om denna investering, i framtiden kommer jag bara skriva om "lånet".

TTFN
Markus

3 kommentarer:

Gustav sa...

Vi får väl hoppas att det inte är skattjakt i Sydamerika som har lockat dig. :)

mydyingride sa...

Spännande... så hemlighetsfull! Gotta be good! ;)

Bryggarn' sa...

Gustav: Nae, varken det eller Fastigheter i turkiet/rumänien eller inte ens teak-träd i gudvetvart.

Marfina: Javisst :P