onsdag 31 december 2008

Cirkus SEB fortsätter

Böja med att läsa "Först dåligt och sen bra SEB" om du redan inte gjort det.

I går eftermiddag ringde telefonsäljaren tillbaka och sa att allt var grönt och att handlingarna skulle skickas ut till mig. Allting gott tänkte jag.
Jag loggade in på internetbanken för att kolla läget och upptäcker till min förvåning att mina 28.000kr är borta, kvar finns ett mail från mail-supporten på SEB om att amorteringen av lånet nu är klar och att jag borde se det inom 3 bankdagar.
Kommunikationsproblem?

Hmm... Var är mina pengar? De finns inte på kontot och de är inte amorterade iom att det är, enligt vad jag fått lära mig tidigare, ett lån som inte går att amortera på.
Jag kastar mig på telefonen och ringer SEB igen. Då får jag prata med en annan säljare en tidigare och jag säger att det är slutknorren på ett ganska komplext ärende, det kanske är bäst att jag får prata med samma person som jag hade tidigare?
Inte då, jag får dra hela historien för nya säljaren och avslutar så med frågan: Var är mina 28.000kr? När jag är klar säger h*n: "Dröj ett tag".
När jag dröjt ett tag säger h*n att "Den säljaren du pratade med tidigare har ditt nummer, h*n kommer återkomma".
Ja, som jag sa, det var nog bäst att jag tog det med hennom på en gång...

Vi la på och efter det har jag inte hört något från SEB, däremot när jag loggade in på internetbanken idag så visar det sig att lånet har amoterats, så nu är det bara drygt 31.000kr kvar.

Hur går detta ihop? Det gick väl inte att amortera på lånet?

Jaja, jag får väl släppa det ett par dagar nu och jaga vidare på Fredag :)

TTFN
Markus

4 kommentarer:

Thell sa...

Magic! Man tycker ju att handläggaren du fick prata med första gången skulle sett till så att ditt mail i kön togs bort. Dömt att dubbelbehandlas annars!
Hoppas det löser sig på ett bra sätt!

Bryggarn' sa...

Thell: Ja, precis. Det är väl "Ärendehantering 101" att se till att saker inte kan dubbelhanteras :)
Nåja, jag får väl skylla mig själv lite också som gick 2 vägar med samma ärende :)
Som det ser ut just nu har det ju löst sig så som jag ville från början... Nu är det bara förklaringen som ska bli spännande att få :)

admin sa...

haha, vilken rolig historia, väntar spännt på upplösningen. Jag har själv jobbat på SEB Kundcenter faktiskt så kan bidra med att det är separata team som har hand om mailen och de som svarar i tele sällan har befogenhet att komma åt de ärenden som kunder skickat in via internetkontoret. Osmidigt? Javisst =o)) Jag har å andra sidan aldrig jobbat på ett sådant effektivt ställe som just Kundcentret =o) Gott nytt år!!

Bryggarn' sa...

Ung kvinna: Visst är det en fantastiskt historia! Jag lovar att berätta hur det slutar :-)