tisdag 23 december 2008

Stoplossar 2008-12-23

Under tiden jag omarbetade med Placeringstrategi tog jag bort de stoploss jag hade på mina aktier. Eftersom jag har spikat en uppdaterad variant av strategin nu har jag också återinfört de stoploss som ska vara.
På grund av att detta är ett special-läge har jag beräknat stoplossarna ifrån gårdagens stängningskurs istället för faktisk köpkurs. Förutom det har jag inte retroaktivt granskat bolagen och sålt av de som inte passar i min strategi, portföljen kommer städa sig själv framöver.

Så, utan mer omskrivningar. Här är innehav + nuvarande stoplossar.
Dessa kommer jag publicera på månatlig basis här i bloggen.

Aktie Stoploss
AstraZeneca 232,53 kr
Axfood 131,92 kr
Hennes & Mauritz B 219,29 kr
Industrivärden C 27,47 kr
Kungsleden 26,62 kr
NCC B 26,82 kr
SCA B 44,89 kr
SEB A 24,93 kr
SSAB B 29,69 kr

Om det är någon som undrar varifrån volatiliteten i mina formler kommer så är det från Avanzas sidor. Se siffran "Volatilitet %" under "Aktiedata" t.ex. för AstraZeneca.

TTFN
Markus

Inga kommentarer: