torsdag 25 december 2008

Sparande December

December blev en riktigt usel månad ur sparar-hänseende, men jag lyckades i alla fall avsätta tillräckligt för att ta mig över

100.000kr sparade i år!

Totalt sparade jag bara 2077kr i december. Det finns två anledningar till det; julen samt oväntade extautgifter förra månaden som jag fick ta ikapp den här månaden (bilar är av ondo!).
Jag jobbar på att bygga upp en liten buffert vid sidan av mitt sparande för att ha till oväntade utgifter som inte täcks av gemensamma bufferten. Tyvärr har den bufferten varit tom senaste månaderna på grund av födelsedagar, bröllop och annat skoj!

Som vanligt köper jag SEB Cancerfonden för 1000kr (nästa månad 1040kr), övriga pengar går till att amortera "lånet".

Nu är det mindre än en månad kvar tills dess att jag varit rökfri i ett år. Helt fantastiskt!

Åter till Julmysandet!
TTFN
Markus

2 kommentarer:

Admin sa...

Grattis till ett suveränt sparande! Och till att vara rökfri!

Bryggarn' sa...

Finanskvinnan: Tackar :) Det är inte utan lite stolthet :)