onsdag 17 december 2008

Placeringsstratgi 1.1

Nu har jag funderat färdigt på hur jag vill göra med min placeringsstrategi. Det jag gillade med den sedan tidigare var följande element:

  • position sizing
  • fördelningen papper (20% Likvid, 20% fonder, 60% aktier)
  • diversifieringen
Det som saknades var
  • Entry-setup och signaler
    Löst med glidande medelvärde + Graham-analys
  • Exit strategi
    Löst med en stop loss som blir allt snävare efter 2R vinst.
  • Planen var något för snäv i stop loss.
    Löst genom att öka initiala risktoleransen.
Dessa punkter har jag nu fixat till (och uppdaterat mitt magiska excel-ark till att stödja nya modellen) och jag är redo att köra igång med strategin. Läs nästa inlägg (om du orkar) för att förstå alla detaljerna i strategin.

TTFN
Markus

Inga kommentarer: