onsdag 9 juni 2010

Skatteåterbäringen har landat

Idag kom skatteåterbäringen in på kontot, totalt 26.937kr för mycket betalade jag in förra året. Av dem är 12.500kr ROT-avdrag sedan badrumsrenoveringen förra våren - tack för det alliansen! De pengarna går rakt in på "huskontot" och ska användas till att renovera källaren under hösten (om vi inte hinner ändra oss).

Med de pengarna borta är det lite kvar ändå, av de dem går 10.000kr rakt in på semesterkontot. Vi har inte sparat något till semestern under året så det blir en semester för lagom 20.000kr i år. Tanken är att bila genom europa, att låta resan vara en del av äventyret. De 20.000kr borde räcka ca 2 veckor, annars får vi väl åka hem tidigare :)
Soppa är billigt eftersom jag har tjänstebil, vi åker för 4-4.50kr/mil.

Efter det hade jag hoppats på att det skulle vara 5.000kr, men den som är lite snabb i huvudet får det till 4.437kr kvar. De ska jag spara.
Därmed ligger jag för första gången i år något efter budget, närmare bestämt 563kr.
Jag hoppas kunna rätta till det med nästa lön så att jag slipper gå ur Juni med skam i kroppen ;-)

Hoppas att ni andra känner att ni kan göra lika meningsfulla saker för era eventuella skatteåterbäringar som jag kan!

TTFN
Markus

1 kommentar:

Lisbeth sa...

Det hade man ju kunnat hoppats, har istället en riktigt fet kvarskatt att betala... inte lika kul.