torsdag 17 juli 2008

Provkänner aktiemarknaden...

  • Rapportsässongen har börjat starkt, många bolag har rapporterat över förväntningarna här hemma.
  • Igår levererade Wells Fargo en stark rapport samt höjde utdelningen med 10% vilket gav upphov till köprush på finansaktier.
  • Raset som pågått under Juli har stagnerat de senaste dagarna och börsen har börjat röra sig mer i sidled.
Detta sammantaget gör att jag ger mig på att känna på marknaden lite.

Idag köpte jag in:
Kungsleden à 40.50kr
SEB A à 111.50kr
SKF B à 97kr

Samtliga aktierna har jag haft förut och nu köpt tillbaka billigare (ja, courtage inkluderat).
Med dessa köp har jag har aktier för ca 40% av de likvider jag har ämnade för aktiemarknaden.
Om optimisten etablerar sig ordentligt kommer jag köpa för 30% till i början av nästa vecka för att sedan ha allt investerat i slutet av nästa vecka.

Om börsen däremot fortsätter i sidled eller går nedåt igen avvaktar jag med fortatta köp.

TTFN
Markus

P.s. Det kommer nog inte bli så frekventa poster här framöver, det är 30-årskalas och bröllop stundande och jag vill fokusera mer på det än att blogga :) D.s.

Blogged with the Flock Browser

7 kommentarer:

tinajo sa...

Åh - är det du som fyller jämnt + ska gifta dig? Stort grattis i så fall! :-)

Bryggarn' sa...

Frisk Ekonomi: Korrekt på båda punkterna :) Tack så mycket!

Anonym sa...

Fyller oxå 30 snart (4/8) men har inte bestämt om jag ska ha någon fest eller om det blir lugnt med tjejen. När fyller du?

/Andreas

Bryggarn' sa...

Jag fyller den 26/7 så det är om en vecka. Det blir stort kalas med ca 30 släkt/vänner där jag givetvis står för mat och dricka till maten :)

tinajo sa...

Vad roligt - det är trevligt att vara gift! :-) Jag har varit det i 7 år nu och har inte ledsnat än..! ;-)

Anonym sa...

Det var inte dåligt! :)
Stort grattis från mig med!

Anonym sa...

Frisk ekonomi berättade så jag kom hit för att gratta.




/M