onsdag 30 juli 2008

Köp fonder

Enligt min Placeringsstrategi ska jag alltid ha ca 20% aktiefonder i min portölj.
Nu hade andelen minskat till 16%.
Som tur är är jag i överkant likvid för tillfället så det finns pengar att ta av.
För att komma upp till 20% igen köpte jag på mig:

500kr SEB Choice Asienfond ex Japan
500kr SEB Choice Emerging Marketsfond
1000kr SEB Östeuropafond

Det var väldigt lockande att köpa Avanza Zero för pengarna, men tanken med fonderna är att nå marknader utanför Sverige, så det fick bli bland tillväxtmarknaderna.
Anledningen till att det blev just dessa fonder är för att det är fonder som jag har sedan tidigare samt för att om man ska betala fondavgift till en bank så är det ju lika bra att göra det till en bank som man har aktier i. Då kommer ju pengarna tillbaka lite i slutändan :)

Jag ska försöka hinna med att göra en kort-variant av månadsrapporten imorgon, men förhandsinfon skvallrar om att jag håller mig till planen.

TTFN
Markus


Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: