måndag 9 mars 2009

Utstoppad AstraZeneca & Kungsleden

Idag blev jag utstoppad ur AstraZeneca och Kungsleden.

Mina 20 AstraZeneca såldes för 278,50 kronor stycket.
Aktierna köpte jag den 28:e april för 255 kronor styck.
En realiserad vinst (hör och häpna) på 470 kronor.

Mina Kungsleden såldes för 28.50 kronor stycket.
De 100 aktierna köpte jag den 17:e juli för 40.50 kronor styck.
Detta blir ytterligare en realiserad förlust på 1200kr.

Totalt realiserade förluster i år är 2817.50 kr.

TTFN
Markus

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett himla utstoppande här... har du nåt kvar på börsen längre? ;-)

Bryggarn' sa...

Ja här åker de vist på löpande band :)
Jag har fortfarande 5 aktier kvar dock.
H&M, NCC, Industrivärden, SSAB och SEB

Anonym sa...

Tack för en intressant blogg.

/Johan

Anonym sa...

Klapp på axeln för att du håller disciplinen och följer din strategi! Genom att minimera förlusterna ger du dig mycket bättre förutsättningar att hänga med i en kommande uppgång.

Bryggarn' sa...

Onsdagsfonden: Tackar! Jag känner att jag är ett med min strategi, att bli utstoppad är en naturlig del av det och inget jag grämer mig över. Bara ett konstaterande/ en iaktagelse :)