lördag 18 april 2009

Framflyttade stoploss

Den senaste tiden har det varit väldigt skoj att vara aktieägare, börsen har rusat uppåt och jag antar att de flesta har kunnat notera fina uppgångar dagligen på sina depåer.

För mig innebär detta bråda dagar eftersom jag måste flytta med mina stoplossar så att jag kontinuerligt säkrar upp kapital.
Eftersom detta tar en del tid har jag funderat på vägar kring det hela, men mer om det i nästa inlägg.

Den här gången är det Industrivärden som återigen tagit ett kliv framåt detta i kombination med att risken (volatiliteten) har minskat i aktien gör att min stoploss flyttas fram rejält. NCC och SSAB får följa med trots att deras förändringar är mindre eftersom jag räknade fram ny stop loss även för dem.

Aktie Senast Volatilitet Ny stoploss Gammal stop Ökning %
Industrivärden 66,00 kr 46,05% 50,80 kr 44,22 kr 15%
NCC 68,50 kr 60,64% 47,73 kr 45,38 kr 5%
SSAB 81,00 kr 72,74% 51,54 kr 48,90 kr 5%

Inga kommentarer: