onsdag 8 april 2009

Utökning i NCC

Idag föll NCC tillbaka stundtals över 9% på grund av att aktien handlades utan utdelning.
Aktien var till och med så lågt som 60.50kr under dagen mot gårdagens 67.25. Ett sådant fall var omotiverat med tanke på att utdelningen var på 4kr/aktie.

Jag var lite snabb på köpknappen och kollade bara OMXSPI och NCC B (se nedan) innan jag köpte 50 st nya aktier à 61kr. Efteråt kom jag på att NCC är ett av "mina gamla" innehav där jag inte gjort någon Graham-analys.
Klantigt och impulsivt, det är ju sådant här man ska undvika med en strategi. Nu stängde visserligen NCC på 63.50 så hittils är det en bra affär, men det är inte det som är poängen.

Hur som hellst, trenden är tydlig både för OMXSPI och NCC B. Nu ska jag bara se hur NCC klarar en Graham-analys, den kommer i nästa inlägg.



TTFN
Markus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Hur får du fram dina diagram? Använder du något speciellt verktyg för detta?

Bryggarn' sa...

Hej Anonym:
Jag tar mina diagram från två olika ställen. Grafen för den enskilda aktien kommer från e24.se, medan graferna för OMSPI kommer från norska netfonds.no.