lördag 2 maj 2009

Bokslut April

Det blir inte varje månad, men då och då tänker jag försöka uppdatera er på hur det ser ut i min portfölj.
För tillfället uppgår min förmögenhet till 159.259 kr (jämför 61.873kr för ett år sedan).
Utvecklingen under april har varit bra (som för alla andra) och jag har köpt på mig en hel del aktier.
Mitt stjärnskott den här månaden var mitt köp i PA Resources som visade sig väldigt väl tajmat. Sedan jag köpte aktien i slutet av mars har den rusat 51%.

Min portfölj tuffar så sakteliga uppåt mot den viktiga milstolpen där jag passerar 0-sträcket. För tillfället ligger portföljen på -13,19% (Som sämst -34,4%) back sedan jag började spara på allvar.

Efter de stora inköpen under mars och april ligger jag nu fullinvesterad i aktier igen. Fördelningen är som den ska vara enligt strategin:
Likvida: 20%
Fonder: 20%
Aktier: 60%

Nedan följer två grafer (klicka för förstoringar).
Den första visar hur mycket jag har sparat jämfört med det värde jag har för tillfället. Här kan man tydligt se att värde-grafen närmar sig investerat-grafen.
Den andra visar hur utvecklingen varit i % sedan jag började spara. Jag har haft ett ordentligt lyft senaste månaden.
Att jag inte följer OMXSPI upp eller ner beror på att jag har en del pengar i likvida medel samt att jag har onoterade innehav där jag inte uppdaterar kursen förrän vid exit.



Det var allt för idag.
TTFN
Markus

Inga kommentarer: