lördag 2 maj 2009

Sparande April

Hej igen kära läsare!
Det har blivit ett tag sedan jag skrev senast. Detta skyller jag på det underbara vädret samt en massa andra spännande saker i livet som stulit min tid.
Sedan senast har jag flyttat över samtliga mina innehav till Avanza och även flyttat med min IPS från SEB.

Sparandet för April månad blir strax över budget: 8020 kr mot budgeterade 7500kr.
Det samlade sparandet för året uppgår hittills till 59.679kr.
Hade jag varit någorlunda normalt funtad hade jag nog tyckt att ett årligt sparande på 60.000 räcker, men så är jag inte funtad. Det dubbla ska det bli!

Fördelningen av sparandet blir enligt följande:
Amortering: 4010kr (tillsvidare i Simplicity Likviditet)
Sluta-rökaspar: SEB Cancerfond 1040kr
Tilläggsköp i Hennes & Mauritz: 2970kr

"Business as usual" för april alltså.

Framöver tror jag det kan bli lite tight med sparandet. Det blir sommar, min fru fyller jämnt och jag har börjat golfa vilket kommer kräva en del inköp.
Jag tror fortfarande att jag kan nå budget för året, men jag kommer nog inte överglänsa det.

Ut och njut av vårsolen nu istället för att sitta och läsa en seg ekonomiblogg ;-)

TTFN
Markus

Inga kommentarer: