fredag 16 oktober 2009

Köp: Beijer Alma

OMXSPI30 gått upp ett tag nu och sedan ett par dagar har även 20dMA positiv lutning. Jag kastade mig idag på köpknappen och plockade upp 50 Beijer Alma à 85kr.
50 st är något mindre post än jag brukar köpa, men med tanke på hur litet bolaget är känns det helt rätt med ett något mindre innehav.

Här är all info:
Köpkurs: 85,00kr
Volatilitet: 17,38%
Stoploss följer uppåt på ett avstånd av 7,39kr.
Vid kursen 99,77 kr utlöses ett larm från Avanza och exit-strategin inleds på ett avstånd av 3,69kr.

Det finns fortfarande ca 6000kr som jag kan köpa aktier för, jag funderar kring vad det skulle kunna bli. Antagligen väntar jag till efter lönen nästa vecka och använder även de slantarna som blir öronmärkta för aktier där.
Fortum ser faktiskt ganska intressant ut, men jag är fortfarande kluven till huruvida jag ska ta in ett finskt bolag eller inte.

TTFN
Markus

2 kommentarer:

HiTeq sa...

Jag tror inte vi kommer se fortum så billigt som 16.80 närmsta framtiden. Däremot är Euron kanske lite hög fortfarande men jag vågar inte vänta längre. Tack för analysen, jag köper :)

Bryggarn' sa...

Spännande med kvartalsrapport imorgon, hoppas dina aktier utvecklas väl!
Själv väntar jag några dagar till innan jag eventuellt hoppar på tåget!

/Markus