onsdag 28 oktober 2009

Trevlig morgon

Ibland är det fantastiskt trevligt att vara aktieägare.
Just idag är en sådan dag.
Igår när jag gick och lade mig gjorde jag det med tryggheten att jag ägde delar av några av Sveriges finaste bolag och att jag skulle få se kvartalsresultatet för två av dem under morgondagen.
Idag när jag kollade till hur dagens rapporterare skött sig var det med ett leende på läpparna jag läste artiklarna under följande två rubriker.



Hoppas du har en lika bra morgon!
TTFN
Markus


3 kommentarer:

filip sa...

Vad sägs som att du skriver upp ditt innehav till höger och inköpspris för att då kunna lättare se vilka aktier du har.

/filip

Anonym sa...

en fråga som inte relaterar till inlägget; du bytte till avanza, visst var det så? Har du premiumkonto då eller mini-depå med 9 kr i courtage? jag är nyfiken på den där rullande stop-lossen du har och försöker hitta funktionen på deras hemsida med mindre tur =o)

/U

Bryggarn' sa...

Filip: Jag har valt att inte göra det för att slippa underhålla det hela tiden, men jag ska ta en funderare till efter din förfrågan! :)

Anonym: Jag har Avanza bas med 39kr minimi courtage. Jag bytte från aktiespar/avanza mini när de slutade med stop loss. Glidande stop loss hittar du på samma ställe som vanlig stop loss.
Mina Sidor -> Köp & Sälj -> Stop loss.
Välj "avancerad order" och triggertyp glidande. Här finns utförlig (och bra) information från avanza.