lördag 31 oktober 2009

Zeds Dead baby, Zeds dead

Med namn saxat rakt ur en odödlig film av ingen mindre än Tarantino himself kliver Zeds Dead ut i bloggosfären och öppnar upp ett koncept likande mitt Graham Granskar som han kallar Peter Lynch Möter.
Hans analyser är baserade på en check-lista där han punkt för punkt går igenom vad som krävs av ett bolag för att det ska vara intressant att köpa enligt den kända Wall Street-investeraren Peter Lynch.

Jag tycker dessa analyser är intressanta och ett bra komplement till mina Graham-analyser. Jag hoppas att Zeds Dead orkar analysera fler bolag!

Hittils har han hunnit igenom:
Black Pearl
NCC
H&M
Ratos
Tricorona

Tack till 40 procent 20 år för bloggtipset!

5 kommentarer:

ZedsDead sa...

Jag märker att fler och fler bloggar verkar tycka om vad jag gör och det är väldigt roligt då man trots allt lägger ner lite tid på det hela!
Jag kan ju bara tacka och ta emot och hoppas att jag lyckas fortsätta lika bra!
Nu ska jag sätta mig och skriva ett nytt inlägg denna gången om SKF.

Anonym sa...

Repliken från Pulp Fiction lyder "Ed´s dead baby, Ed´s dead" =) Tackar för en bra och inspirerande blogg! /Marcus E

Bryggarn' sa...

Halloj Marcus: Tack för rättelsen, jag har faktiskt alltid trott att det är Zed's dead baby :)
Kul att du uppskattar bloggen! :)

Bryggarn' sa...

Marcus: Fast det verkar vara Zed trots allt:
Kolla halvvägs ner på sidan med citat från imdb: http://www.imdb.com/title/tt0110912/quotes

Anonym sa...

Vaf*n? Haha jag får ge mej, var helt bergis =) Bra dubbelkollat där =) /Marcus E