torsdag 5 november 2009

Exit: Assa Abloy B

Idag handlades Assa Abloy för första gången sedan jag köpte aktien över 132kr.
Därmed har innehavet nått exit-strategi och jag kommer snäva till min stop loss till halva risken.

Jag köpte Assa för 88kr st och tog med dåvarande volatilitet den initiala risken 22.06kr per aktie. Exitnivån blir då 88 + 2 * 22.06 = 132.12kr.

Nu kommer alltså stop loss att skruvas om till 11.03kr/aktie vilket gör att som värst säljer jag på 121kr/aktie, eller med som sämst 33kr/aktie i vinst. Som bäst fortsätter aktien uppåt för alltid :)

TTFN
Markus

2 kommentarer:

Unknown sa...

http://www.borstjanaren.se/artiklar/index.php?id=4667

Bryggarn' sa...

Peter: Intressant!
Då kommer de antagligen köpa lagom när jag säljer - sen får vi se vem som gjorde rätt :)

//Markus