tisdag 17 november 2009

Köp: Fortum

Så hände det, mitt första utländska aktieinnehav är nu en del av min portfölj.
Egentligen ska jag inte köpa utomlands enligt min placeringsstrategi, men jag gör ett avsteg den här gången då det faktiskt helt saknas noterade kraftförsörjningsbolag på den Svenska börsen.

Antal: 40st
Köpkurs: €17.05
Volatilitet: 23.52%
Stoploss följer uppåt på ett avstånd av €2.01
Vid kursen €21.06 utlöses ett larm från Avanza och exit-strategin inleds på ett avstånd av €1.00.

Efter köpet av Fortum har jag totalt 10 aktier i min portfölj vilket är den mängd jag eftersträvar. Hädanefter kommer jag göra tilläggsköp i mina befintliga innehav tills så länge de fortfarande uppfyller kraven.
Skulle någon aktie säljas kommer jag leta efter nya spännande investeringsmöjligheter, antingen bland företag jag redan varit delägare i, eller bland den skara jag inte hunnit äga ännu.
Förutom att jag just kom upp i 10 aktier kom jag också upp i 60% av totala portföljvärdet vilket gör att jag inte har utrymme för mer köp förrän jag sparat ihop lite mer pengar.

TTFN
Markus

Inga kommentarer: