torsdag 26 november 2009

Sparande November

Trots att jag tvivlade förra månaden lyckades jag även den här månaden spara enligt budget (och lite därtill).
Den totala summan som sparas för November är 8500kr.

Beställ in champagnen (eller ett billigt bubbel snarare), tänd marschallerna, rulla ut röda mattan och fira med mig för i och med den här månaden det har jag

Uppnått mitt mål på
120.000kr sparade i år!

Det är faktiskt så att med en månad kvar på året har jag redan sparat fullständigt otroliga 122.128kr.
Jag trodde att jag satte mig i en svår situation när jag satte upp detta mål förra året. Men jag har genom att minska mina omkostnader lyckats spara fantastiskt mycket i år. Vi får se vad jag sätter upp för mål nästa år, det är dags att börja planera nu.

Månadens sparande kommer fördelas enligt:
4250kr amortering, tillsvidare hos Akeliusspar.
1040kr Swedbank Robur Indexfond Europa (sluta röka pengen).
3210kr på konto tills vidare.

Jag låg fram tills försäljningen av NCC fullinvesterad i aktier, men har nu ett utrymme om ca 12000kr att köpa aktier för. Vi får se var de ska landa.

TTFN
Markus

3 kommentarer:

Kampen mot index sa...

Grattis! Bra kämpat!

Anonym sa...

GRATTIS! Ser fram emot att höra dina mål för nästa år!

Bryggarn' sa...

Tackar för gratulationerna!
Nästa år blir ytterligare en utmaning, jag måste bara räkna lite på skatteåterbäring och hur mycket bonus jag tror mig få för att kunna göra en vettig budget :)
Men utmana mig ska jag!

//Markus