söndag 29 november 2009

Utökning i Investor

I fredags passade jag på att ta tillfället i akt efter torsdagens nedgång och drygade ut mitt innehav i Investor med 38 aktier à 124kr.

Volatiliteten i fredags var 21.64% vilket gör att stop loss kommer följa på ett avstånd av 13.42kr.

Detta är första gången jag drygar ut mitt innehav i någon aktie och de olika köpen kommer att ha separata stop loss och hanteras som separata innehav.

För tillfället har jag:
70 Investor A med stop loss på 16.07kr avstånd
38 Investor A med stop loss på 13.42kr avstånd

Aktien och OMXSPI är båda i uppåtgående trend enligt 20dMA.
(Tack återigen till Netfonds för de fina graferna)

3 kommentarer:

Mackan sa...

Hej!

Kände att jag måste kommentera det här. Mycket av det du skriver inkl din investeringsstrategi tycker jag är ganska sunda tankar, men det här är inte så smart. Jag tycker du borde försöka hitta en modell där du sätter en ny stoploss/exit för de innehav du utökar. Med tiden blir det förhoppningsvis många och förutom att det utomordentligt jobbigt att hålla reda på, riskerar du dubbla courtage etc. Viktat medelvärde?

ZedsDead sa...

Jag har en fundering på dina stoplosses, om en utlöses ska pengarna återinvesteras i en ny aktie direkt eller vad gör du med dem isåfall? för ifall en aktie som investor faller så faller förmodligen hela börsen...

Bryggarn' sa...

Mackan och ZedsDead: Halloj! Ni har båda väldigt bra frågor, istället för att svara här kommer jag göra egna inlägg av dem så att jag har utrymme att skriva lite mer.