torsdag 26 november 2009

Sälj: NCC

Idag sålde jag hela mitt innehav i NCC.
NCC har legat i exit väldigt länge, sedan kusen gick över 85,25kr i augusti.
Genom att ha en strategi som tillåter fortsatt innehav i aktien istället för att direkt sälja vid 85kr så kunde jag idag sälja för 111.50kr, en ytterligare vinst på ytterligare 26kr/aktie eller 30%.

I och med försäljningen realiserade jag en vinst på 3918kr och ligger därmed med över 3000kr i realiserade vinster för året.
Skulle jag lyckas kvitta detta fullt ut mot förluster skulle jag spara 315kr i skatt som jag inte behöver betala i framtiden.
Den enda förlusten som är tillräckligt stor för att ens vara värd att vända är SSAB B där jag ligger back 2000kr. Det skulle ge 180kr att vända den aktien (det man sparar är 9% eftersom man kan kvitta förluster fullt ut mot vinster, men man bara får dra av 21% på kapitalförluster), efter courtage blir det 102kr kvar.
Det är knappast att riskera att bli tvingad att gå in på en högre kurs, det behövs inte mycket kursförändring uppåt för att äta upp 100kr.
Jag kommer inte göra någon vändning.

I och med detta är jag på jakt efter ett nytt spännande bolag att stoppa lite pengar i. Vi får se vad det blir den här gången!

TTFN
Markus

2 kommentarer:

Hjulsbro sa...

Synd nu står den i 113 om några om långt över 200 kr.

Bryggarn' sa...

Hjulsbro: Det skulle motsvara en 80% ökning på några år. En mycket stark utveckling utan tvekan. Men det finns inte några garantier och vem vet, innan NCC sätter fart kanske jag har hunnit bestämma mig för att gå in i bolaget igen :)
Det finns gott om aktier på börsen!