måndag 26 oktober 2009

Sparande Oktober

För Oktober månad blir sparandet 7500kr. Precis på budget.
Egentligen borde jag kunnat spara mer - jag hade lite traktamenten som kom med den här lönen - men jag levde loppan på finlandsbåten för ca 2000kr förra månaden och den räkningen är det dags att betala nu :)

Man får inte glömma bort att unna sig saker även att man ska spara, då tappar man gnistan. För tillfället ligger jag före min budget med ca 8600kr.
Efter dessa 7.500kr har jag sparat 113.628kr hittils i år. Med två månader kvar att spara behöver jag bara spara ytterligare 6.372kr för att nå upp till målet på 120.000kr. Det blir att tuffa till målen ytterligare inför nästa år.

Månadens sparande kommer fördelas enligt:
Amortering: 3750kr (tills vidare hos Akelius Spar)
Swedbank Robur Indexfond Europa: 1040kr (Sluta röka pengarna)
På konto: 2710kr

Jag ska köpa en aktie till till min portfölj, antagligen kommer det bli ganska snart om inte börsen vänder nedåt. Efter det har jag 10 aktier och jag kan börja fylla på mer i de innehaven jag har.
Just nu är aktiedelen 56% av totala värdet vilket gör att jag har utrymme att köpa aktier för ca 7.300kr till innan jag är fullinvesterad.
Vilken aktie det blir får framtiden utvisa men det lutar åt energi eller råvaror.

Det är kul att investera igen och jag känner mig väldigt taggad!

TTFN
Markus

Inga kommentarer: