tisdag 22 december 2009

Sparande December

För december månad blir sparandet 5 000kr jämt.
Julklapps-shopping och andra omkostnader kring jul och nyår gör att jag sparar lite mindre än budget den här månaden.
I och med att jag slog målet redan i november så känner jag att jag kan unna mig lite extra nu i slutet av decenniet för att sedan dra åt svångremmarna för att uppnå målet för 2010.

I och med detta är sparandet slut för i år och totala sparandet 2009 uppgår till 127 128kr, 7 218 kronor över målet.

De 5000 kronorna kommer fördelas enligt:
2 500 kr amortering på lånet (tillsvidare hos Akelius spar till 5% ränta)
1 040 kr Swedbank Robur Indexfond Europa (sluta röka pengen).
1 460 kr i potten att köpa aktier för.

För tillfället har jag ca 13 500kr som jag är redo att köpa aktier för, men OMXSPI är i negativ trend vilket gör att jag inte kan handla just nu.
Pengarna får tills vidare mogna på ett sparkonto med nästan obefintlig ränta.

TTFN
Markus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vore kul med en årskrönika för året som gått med en utvärdering av din aktiestrategi.

Bryggarn' sa...

Absolut!
Planen är att sammanställa en sådan strax efter nyåret.
Vill vänta in utbetalning av räntor och så först.