onsdag 2 februari 2011

Sparande januari

För januari blir sparandet enligt plan - 9000kr, inte mycket att säga om.
Efter mitt nya beräkningssätt ligger jag ganska fattigt i aktier, ca 45% mot maximala 60%.
Det gör att större delen av pengarna kommer hamna i den potten som väntar på att bli aktier.

Marknadsläget känns väldigt osäkert nu så jag tror inte det kommer bli så mycket köp i det närmaste.
Jag passade på att plocka upp ett par HM direkt efter rapporten, 60st för 212kr. Hittills en förlustaffär, men jag är inte orolig. Skulle kursen komma ner till 200kr så köper jag fler!

Antalet inlägg har minskat något tillfälligt, det har två orsaker:
Dels börjar de dra ihop sig till förlossning här hemma och mitt fokus på marknaden har minskat något :) Dessutom har jag startat ett litet hobbyprojekt som jag hoppas ska kunna ge mig lite slantar i framtiden, jag återkommer med mer information i ett senare inlägg :)

Jag har ännu inte placerat om mina fonder till Australien/Iberia och kommer nog avvakta något med detta på grund av vädret i Australien och oroligheterna i Egypten.

Ha en bra kväll!
TTFN
Markus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte lägga upp månadsbudgeten?

Bryggarn' sa...

Hej Anonym!
Det har jag gjort, den senaste versionen finns här.