lördag 7 februari 2009

En viktig milstolpe

Igår passerade jag en viktig milstolpe i min strävan efter att samla på mig rejält med pengar för att trygga min och min familjs framtid: Det totala värdet av mina besparingar uppgår nu till

över 100.000kr
(för att vara exakt 101.609kr)

Vilken bedrift säger jag till mig själv och klappar mig lite på axeln!
Nu är det bara att lyfta blicken och sikta på nästa 100.000kr, i det här tempot och utan börsnedgångar borde det inträffa under 2009.

Jag hoppas att vi inte får några börsdippar så att jag får återuppleva detta, andra gången är nog inte samma känsla som första :) Men det kanske är att hoppas på för mycket.

Njut nu av helgen, det ska jag göra!
TTFN
Markus

8 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis och lycka till med resterande 2009 :)

Bryggarn' sa...

Tim: Tackar tackar! :)

Anonym sa...

Grattis! Då kanske du kan ändra dina "savings goal 2009" längst upp på sidan. :)

Anonym sa...

En snabb fråga. Har du planerat att spara 120000 varje år? Det är ju 10000 i månaden och har du familj etc så måste du ha ett jävligt bra jobb så miljonen borde inte vara långt borta. Är faktiskt imponerad över ditt mål, lite väl imponerad hur du får allt att gå ihop

Bryggarn' sa...

Filip: Målet är för hela 2009. Vissa månader kommer jag spara mer än 10.000kr och andra mindre.

Orsla: Jag har ett riktigt bra jobb, men jag har också riktigt bra koll på mina utgifter. Det är nyckeln till sparande :)

Bryggarn' sa...

Orsla: Jag svarade visst inte på din fråga. Ja, tanken är att spara drygt 100000 varje år. Men man vet ju aldrig vad framtiden har i sitt sköte :)

mydyingride sa...

Gratulerar! Det gjorde du bra! :)

Anonym sa...

Grattis! =)