torsdag 26 februari 2009

Studentrabatter

Nu när jag är student igen så är jag med i stuentkåren, vilket för övrigt snart inte är obligatoriskt längre.
Igår kom det ett så kallat Mecenatkort hem till mig. Det var något som inte fanns då jag pluggade sist, men det verkar vara ett trevligt kort späckat med rabatter.
Nu kan jag t.ex. handla billigare datorer från HP, köpa billigare linser via Lensway eller åka billigare hos SJ.
Den sista där har jag reflekterat lite över. Det vore snudd på oetiskt av mig att åka som student på mina affärsresor, men det skulle spara en slant åt företaget jag jobbar hos. Jag har inte läst villkoren för kortet, det kan vara att jag bara får utnyttja rabbaten för privat bruk.

Jag ska kika runt lite på om det är något som jag ska handla som jag kan få rabatt på :)

TTFN
Markus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såklart du ska åka som student. Är du student så är du. Det är ju billigare att åka om man tex är ungdom men ingen frågar ju VARFÖR man är ungdom, lite samma sak. Syftet med resan är alltså helt oväsentligt! :)

Bryggarn' sa...

Robert: Haha, du har helt klart en poäng!