lördag 28 februari 2009

Bokslut Februari

Så var februari redan slut, tiden passerar ruskigt snabbt just nu.

Efter februari har jag amorterat ner lånet till 160.000kr och nu kan jag börja med min långsammare strategi: Amorter hälften av det jag sparar varje månad. Det gör att jag snart kommer kunna börja kika efter intressanta aktier igen, dock måste jag vänta på uppåt-trend på börsen innan jag handlar. Allt enligt min placeringsstrategi.

Sparandet för månaden blev strax under budget på grund av ett missförstånd förra månaden, men ackumulerat för året överträffar jag budgeten.

Utvecklingen på min portfölj har varit dålig under februari, OMX30 har gått upp 2.75% men min portfölj har bara gått upp 0.4%. Jag tappar alltså drygt 2% mot index den här månaden. AstraZeneca, Kungsleden och SCA tynger med nedgångar kring 12% medan Industrivärden har gått upp 21% och SSAB har gått upp 15%.
Det är inte så mycket att säga om detta. Ingen stoploss har lösts ut ännu.

Totala värdet på mina investeringar passerade under månaden 100.000kr för första gången vilket jag förstås är väldigt stolt över. Februari avslutas på ett värde av 105.640kr.

Jag följer min strategi till punkt och pricka vilket gör att jag känner mig trygg med mina placeringar. Jag behöver inte oroa mig för hur det går varje dag. Tiden får utvisa om min strategi behöver finslipas, men på det stora hela är jag väldigt nöjd med den.

TTFN
Markus

Inga kommentarer: