torsdag 27 maj 2010

Blodomloppet

Av någon konstig anledning, antagligen tillfällig sinnesförvirring, var jag en av de startande på blodomloppet i Linköping idag.
Jag har bara sprungit milen två gånger tidigare i mitt liv, båda gångerna i februari i år och på löpband, men att "banga" fanns inte på kartan eftersom jag kan vara ganska styv i korken och har hetsat en del angående tävlingen :-)
Inte helt otippat var det en tung mil jag avverkade, men jag sprang hela tiden och jag kom i mål på 55:30 - under timmen var mitt mål så det klarade jag med råge.

Det är fantastiskt vad hjärnan kan förmå en att göra bara man har ett tydligt mål och en vilja av stål, för det var inte muskler och flås som fixade detta åt mig.
Det är denna vilja och målfokusering som kommer göra att jag kan gå i pension tidigare, varva ner och ta det lugnt i min vardag och ändå ha en anständig levnadsstandard.
Det är den viljan som kommer ta mig ut ur ekorrhjulet.

Jag kommer lida som fasen för detta imorgon och i övermorgon, men idag är jag kung! Jag har sprungit milen på under en timme!

TTFN
Markus

4 kommentarer:

Nenime sa...

Grattis =) Bra jobbat!

Åsa sa...

Well done!

Bryggarn' sa...

Tackar :-)

mydyingride sa...

Fy vad du är bra! :) *hoppar och hurrar och viftar med pompombollar*