söndag 23 maj 2010

Sälj: Industrivärden

Den 20:e maj sålde jag de 140 Industrivärdenaktier jag haft.
Aktierna köptes in:
2008-09-08: 50 st à 76kr
2008-09-26: 50 st à 70kr
2010-05-03: 40 st à 99kr

Alla blev sålda för 81.50kr - knappast en lysande affär med tanke på längden i innehavet på drygt 1½ år. Jag sålde med totalt 150 kronor i vinst, men 850kr i vinst i vanliga depån som jag ska skatta för och 700kr förlust i kapitalförsäkringen som jag inte får göra avdrag från.

Det är inte alltid som det blir som man tänkt sig.

TTFN
Markus

4 kommentarer:

Jörgen sa...

Varför sålde du? Tycker att Industrivärden känns köpvärd nu och det är en aktie som ska ägas länge.

Bryggarn' sa...

Hallå Jörgen!
Det låter som att du inte har läst min placeringsstrategi. Slå en flukt där - det var helt enkelt min stop loss som utlöstes.

Anonym sa...

Jag är imponerad, du kommer alltid undvika börskrascherna med denna strategi.

Bryggarn' sa...

Anonym: Jag hoppas det, och att jag inte missar allt för mycket av uppgångarna... Det är ju nackdelen, men säljer strax efter toppen och köper strax efter botten. Men det är ändå i princip omöjligt att träffa topp och botten...