söndag 23 maj 2010

Bok: Såhär blev Warren Buffet världens rikaste person

Jag har läst "Såhär blev Warren Buffett världens rikaste person" skriven av Per H Börjesson, författare och VD för Spiltan.
Boken är skriven med ett väldigt lätt språk så gott som helt utan några ekonomiska termer. Jag tror att Per skriver för en väldig bred målgrupp och inte för ekonominördar som dig och mig :)

Innehålllet är uppdelat i 5 sektioner med följande innehåll:

  1. Buffett som person, hans famil, partners, förebilder och investeringar.
  2. Korta studier av några av de affärer Buffett gjort.
  3. Hur skulle Buffett kunnat agera i Sverige
  4. Buffett-citat
  5. Frågor och svar om Buffett
Det var en intressant bok att läsa, men jag kan inte säga att jag är en bättre investerare nu än jag var innan. Boken är nästan skriven som en hyllning till Buffett och det märks vem Per har som förebild :)

Så, vill du ha lite underhållande kuriosa kring världens skickligaste investerare så tycker jag absolut du ska läsa den här boken - 139 kronor hos adlibris är knappast något rån. Vill du däremot lära dig mer om detaljerna i Buffetts strategi så rekommenderar jag "The Warren Buffett way", som jag skrev om 2008, istället

TTFN
Markus

Inga kommentarer: