onsdag 27 augusti 2008

Tillbaka från mitt livs äventyr...

Ni som bara är intresserade av att läsa inlägg om ekonomi kan sluta läsa här. Detta inlägg handlar om kärlek, känslor och bröllop :) Inlägg om ekonomi kommer om några minuter.

Jag och min Fru har haft en helt underbar tid de senaste veckorna. Det började med vårt vackra bröllop som överträffade båda våras förväntningar. Trots att det stundtals regnade under bröllopsdagen hade vi turen nog att utanför kyrkan och vid mottagningen utanför festlokalen var det uppehåll.
Hela dagen gick alldeles för fort, så många intryck på bara ett dygn gör att man har svårt att komma ihåg detaljerna på allting, men hela dagen var obeskrivligt underbar.
På festen turades släkt och vänner om att hålla tal och gyckel och vi är båda förbluffade över hur fina  vänner vi har och vilket fantastiskt engagemang de lagt ner i att förbereda presentationer och tal under middagen. Vi älskar er alla!

Bröllopsnatten tänker jag inte skriva något om :)

Resan gick till Grekland och ön Skiathos där vi spenderade en vecka. Vi önskade oss bara pengar i bröllopspresent och det fick vi tillräckligt av för att kunna hyra vespa hela veckan, äta och dricka gott, åka på båt-utflykt till Skopelos och Alonisos, åka vattenskidor och en massa annat. Vädret erbjöd strålande sol hela veckan och mellan 35-42 grader. Vi bodde på ett lite familjeägt hotell som var supermysigt. Vi kryssade mellan öns ca 60 stränder och hann med allt från rullstensbotten till långsträkta sandstränder.
Även resan har överträffat våra förväntningar och vi är brunbrända, utvilade och lyckliga!

Att gifta sig gör verkligen skillnad, åtminstone för mig, i hur man upplever förhållandet. Jag och min fru har alltid varit väldigt nära varandra och tighta i vårt förhållande, men bröllopet har på något sätt förvändlat den närheten och kärleken till en väldigt stark känsla av familj, tillhörighet och enhetlighet. Nu är vi ett liksom. Jag hade inte förväntat mig att jag skulle känna sådan skillnad, det kom som en positiv överraskning.
Häftigt!

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får man säga välkommen tillbaka! Och grattis ännu en gång! :D

Bryggarn' sa...

Tackar :-)