fredag 1 augusti 2008

Moralkaka & Aktieköp

Istället för Betsson affiliate lade jag upp "Ett klick för skogen" på toppen av bloggen.
Det känns mer rätt att främja gratis välgörenhet än att lura mina läsare till att spela bort sina pengar.
Lägg upp "Ett klick för skogen" som startsida i din bläddrare så kommer du ihåg att klicka där när du ändå sätter dig vid datorn.
Varje gång du klickar har du tryggat 2.75 dm2 skog för all framtid och sidans sponsorer står för pengarna. Helt fantastiskt bra sätt att göra välgörenhet på!

Samvetet clearat :)

Aktier var det också ja... :)
NCC B köptes under gårdagen för 80.25kr
SSAB B köptes även dem under gårdagen för 148.75.

TTFN
Markus

Blogged with the Flock Browser

6 kommentarer:

Anonym sa...

Aldrig fel att länka till sidan man hänvisar till :)

Ett litet tips bara!

Bryggarn' sa...

Orsla, självklart! Tack! Jag får skylla på tillfällig sinnes-frånvaro (om det nu är ett ord) :P
(Bilden ovan är också klickbar)

Anonym sa...

För att citera din strategi:

"Alla ordrar köp som sälj ska redovisas och motiveras på bloggen. Inlägget ska taggas med köp eller sälj för att det ska vara lättare att följa."

Jag saknar både motiveringar och taggar!

Bryggarn' sa...

Diversifierad: Usch, jag är kass! Du har helt rätt. Min enda ursäkt är att jag har galet ont om tid just nu.
Jag ska försöka sno åt mig lite tid för att skriva de inläggen. Jag kanske kan hinna på tisdag.

Anonym sa...

Det vore kul om du kunde skriva lite mer detaljerat hur ditt sparande ser ut, hur du har investerat. Hur mycket av kapitalet är aktier, aktiefonder och likvida tillgångar.

Sen vore det även väldigt intressant om du någonstans, i framen till höger kanske, kunde redovisa vad din portfölj innehåller så man kan få en bra överblick. Som t.ex. diversifierad har!

Mvh Daniel

Bryggarn' sa...

Orsla, fördelningen av tillgångarna brukar jag beskriva varje bokslut.
Den här sommaren är dock så pass uppbokad att junis bokslut uteblev helt och Julis är torftigt. Målet är dock minst 20% likvida/ränte, 20% fonder, max 60% aktier.
Om ca en månad (när jag har bättre med tid) kan jag lägga in nuvarande innehav i ramen på högersidan, det är en bra idé!