fredag 26 mars 2010

Köp: Fortum

Idag köpte jag till 30 extra Fortum enligt vad jag skrev om tidigare.
Den senaste tiden har euron gått i sidled med bara mindre förändringar upp eller ner.
I och med gårdagens upplösning inom EU kring Greklands skuldberg gick euron starkt upp idag (+0,75%).
Detta kan vara ett trendbrott och jag passar på att köpa in några Fortum på X-dagen.
Fortum aktien skildes just från sin utdelning på €1 medan aktien idag har gått ner €1.22.

Köpet i detalj:
Antal: 30
Pris: €18.31
Stoploss: avstånd av €1.55
Exit-strategi: €21.42

Efter detta har jag ca 15.000kr till som ska investeras i aktier. Av dem ska ca 5000kr in i Fabege vid lämpligt tillfälle samt resterande 10.000 in i en ny aktie.

TTFN
Markus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tittat på Aros Quality Group?

Anonym sa...

Titta på Wallenstam som alternativ till Fabege, såg att du inte hade med den bland de fastighetsbolag du kollade på.

Bryggarn' sa...

Anonym: Nej, AQG har jag inte tittat på. Jag handlar generellt inte i små bolag (med börsvärde < 15Mdr), men kommer bredda mig lite åt det hållet framöver. Kanske AQG dyker upp då.

Anonym2: Jag vet faktiskt inte varför jag inte fick med Wallenstam, jag får ta med den när det är dags att placera om fastighets-slantarna.