tisdag 2 mars 2010

Sparande Februari

För februari månad registrerar jag ett tillskott på 8500kr till mina besparingar.
Även denna månad är jag precis på budget. Jag har bestämt mig för att 144.000kr per år ett en bra takt och att jag inte behöver krama de sista små slantarna ur min ekonomi för att överträffa målet. Istället tänker jag köpa mig något jag vill ha om det skulle bli ett par ören över.

De sparade slantarna kommer fördelas enligt:
1080 kr Swedbank Robur Indexfond Europa (sluta röka)
1680 kr i Skagen Global, fondbenet hade blivit lite tunnt.
1490 kr tillsvidare på konto i avvaktan på aktieköp
4250 kr amortering


Trenden på OMXSPI för både 20dMA och 50dMA är sidledes och har så varit ett tag. Det gör att jag är helt inaktiv på marknaden och låter min strategi hantera mina befintliga positioner. Nya tar jag först när en trend etablerats.
För tillfället finns ca 14.000 kr som väntar på att omvandlas till aktier när tidpunkten är rätt.

TTFN
Markus

Inga kommentarer: