onsdag 5 augusti 2009

Sparande Juli

Även för Juli sparar jag precis på budget, nämligen 7500kr.
Egentligen fanns det ytterligare lite pengar som kunde sparats, men det är sommar och semestertider så jag har istället konsumerat dem. Man ska inte leva som en kyrkråtta bara för att man försöker bli rik. Att spara 7500kr utöver mitt IPS på 1000kr är jag väldigt stolt över.
Trots detta är det någon liten jävel som sitter på min axel och säger "du kunde gjort bättre". Men det kanske bara är hälsosamt?

Efter mitt inköp av Investor ligger jag ganska välbalanserad mellan Aktier/Fonder/Räntebärande.
Aktierna har gått upp mer än fonderna, så lite pengar i fonderna och lite räntebärande blir det den här månaden för att behålla balansen 60/20/20.

Såhär blir fördelningen av slantarna i Juli:

Amortering: 3212kr (Tills vidare hos Akelius spar)
Swedbank Robur Indexfond Europa: 1040kr
Skagen Global: 1100kr
På konto hos Avanza: 2148kr

Efter detta har jag sparat 87357 kronor i år och är på god väg mot målet på 120.000kr.
Jag ligger fortfarande ca 4000kr över budget, vi får se om det håller i sig!
Nästa månad kommer lite utgifter relaterade till min frus 30-årspresent samt lite utgifter relaterade till att vi börjat spela golf.

Jag är fortfarande skyldig er läsare min halvårs rapport som borde publicerats den 1/7. Jag hoppas hinna skriva den denna veckan - jag har alla siffror undansparade!
Jag ber om ursäkt för att jag är sen och hoppas ni har överseende med detta.

TTFN
Markus

Inga kommentarer: