måndag 31 augusti 2009

Information overload?

Jaa ni kära läsare, snacka om att det svänger fort :)
Igår skrev jag om podcasts och det förträffliga i all information man kan få.
Idag kommer ett inlägg om information overload.

Men, det är ju just det: Det finns så mycket information där ute i världen att man blir helt tokig om man ska försöka ta till sig allting man ramlar över.
Numera är det ny ordning som gäller.

Jag ska...
... sålla bland bloginläggen hos mina favoritbloggar, det är inte alla inläggen jag tycker är intressanta på de bloggar jag följer - vissa kan jag faktiskt skippa och ändå överleva :)
... låta bli att dagligen uppdatera kurserna för mina investeringar och läsa alla pressreleaser från mina innehav. Veckodata räcker gott och stora nyheter kommer jag inte missa ändå. Idag vet jag inte ens hur börsen har gått vilket känns skönt.
... vara noggrann när jag väljer vilka podcasts jag ska prenumerera på. Det finns för mycket att välja på.
... inte förlänga en provprenumeration jag haft på DN senaste månaden.

På så sätt ska jag banta informationsintaget lite så att jag hinner med att leva lite mellan allt intag av nyheter, kunskap, aktiekurser och blogginlägg.

TTFN
Markus

3 kommentarer:

Håkan på Spara-Placera.se sa...

Känner verkligen igen mig i detta. Följer själv närmare hundra olika bloggar och det kan bli lite mycket ibland.

Nu blir det mycket att man skummar rubriker och fastnar man på någon intressant så läser jag vidare.
mvh / Håkan

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.