lördag 26 januari 2008

Sparande Januari

Nu har lönen kommit och fördelats.
I och med att jag inte gjorde av med alla pengar jag hade på mitt slösarkonto förra månaden och jag fick 1700 mer än jag räknat med så blev det ett bra sparande även den här månaden.
Totalt blev det ca 6600 kr.
Jag tangerar nästan min rekordmånad från förra månaden.

De 6600 kronorna fördelas enligt följande:
1000kr likvida på sparkonto
1000kr pensionssparande
4600kr (+ett par hundralappar till) XACT Bull

Anledningen att jag köper in mig i XACT Bull är att svenska marknaden gått neråt väldigt länge nu och jag tror att det börjar vara dags för en vändning.
Jag låter dock de dryga 5000kr som jag har i räntefond ligga kvar tills vidare. Jag är ju inte säker på att svenska börsen inte går ner mer.

Idag har varit en spenderardag.
Jag har köpt nya Jeans vilket jag verkligen behövde, ett par mysbrallor samt en present till min fästmö. Summa 1550kr.

Återkommer om någon vecka med innehavsrapport, då ska tickern uppdateras :)


Blogged with Flock

Inga kommentarer: