måndag 21 januari 2008

Starta litet...

Hela mitt liv har jag tänkt att jag ska "ta över världen"...
Alltså, jag har tänkt att en vacker dag kommer jag komma på den där idén som sätter mig tillsammans med de riktigt framgångsrika företagarna.
Med den inställningen kan jag nog få vänta för alltid...

Jag har just nu en jättebra affärsidé som jag tror kan slå väldigt hårt. Problemet är att den kommer kräva att jag anställer på en gång.
Fördelarna med den idén är att det kan bli otroligt framgångsrikt på kort tid, jag kan snabbt komma upp i en omsättning som motiverar anställda.
Nackdelarna är dels tröskeln att komma över för att anställa, dels risken med att ha någon annans liv beroende av min (obeprövade) idés framgång samt att jag kommer behöva riskkapital.

De senaste dagarna har jag funderat på om det inte är bättre att börja litet; hitta något som jag kan ha vid sidan av mitt ordinarie jobb, något som kan skapa lite inkomster som jag kan lägga på hög för att sedan starta något i lite större skala.

Jag tror att det är såhär jag måste göra för att komma igång, jag är helt enkelt för rädd för att våga dra igång ett jätteprojekt som det första jag gör.

Utöver det kommer jag att lära mig otroligt mycket även på mina mindre projekt, detta kommer vara ovärderligt när storleken sedan växer.

Jag har några bra småidéer också, jag ska bara bestämma mig för vilken jag ska satsa på!

Blogged with Flock

Inga kommentarer: